- 2248
- 0
Koło dwumasowe jest elementem układu napędowego, który dość często ulega awariom. Bardzo często konieczność wymiany takiego elementu zachodzi przy przebiegu 160-200 tysięcy kilometrów. Istnieją jednak przypadki, w których koło dwumasowe ulega uszkodzeniu już przy 60-70 tysiącach kilometrów przebiegu. Warto więc zainteresować się pierwszymi objawami zużycia, dzięki którym będzie można przygotować się na nadchodzącą konieczność wymiany.
Koło dwumasowe jest elementem układu napędowego, który dość często ulega awariom. Bardzo często konieczność wymiany takiego elementu zachodzi przy przebiegu 160-200 tysięcy kilometrów. Istnieją jednak przypadki, w których koło dwumasowe ulega uszkodzeniu już przy 60-70 tysiącach kilometrów przebiegu. Warto więc zainteresować się pierwszymi objawami zużycia, dzięki którym będzie można przygotować się na nadchodzącą konieczność wymiany.
Podstawowym czynnikiem sprawiającym, że koło dwumasowe Audi A4 oraz innych pojazdów ulega szybkiemu zużyciu są niewypały silnika na biegu jałowym oraz podczas jazdy. Ich przyczyną może być niskie ciśnienie w jednym z cylindrów. Problemy z uruchamianiem silnika są również kłopotliwe, ponieważ generują one szkodliwe wibracje. Zużycie koła dwumasowego jest powodowane również przez częstą jazdę z maksymalnymi obrotami jednostki napędowej oraz jazda na nieprawidłowym biegu mająca na celu oszczędzanie paliwa.
O tym, że koło dwumasowe Audi A4 uległo zużyciu, może świadczyć hałas i stukot podczas uruchamiania i wyłączania silnika, drgania silnika na biegu jałowym, nierówna praca silnika, hałasy ze skrzyni biegów, szarpanie oraz problemy z płynnym ruszaniem i zmianą biegów. Objawy te dotyczą koła dwumasowego w Audi A4 oraz innych pojazdach wyposażonych w taki element. Warto również przyjrzeć się powierzchni roboczej koła dwumasowego. Wszelkiego rodzaju pęknięcia i zarysowania mogą wymagać wymiany tego elementu. Oczywiście nie należy oszczędzać na wymianie i warto inwestować w komponenty najwyższej jakości.
Awarii koła dwumasowego można uniknąć poprzez uruchamianie i wyłączanie silnika przy wciśniętym pedale sprzęgła. Nie należy również przeciążać silnika jazdą na zbyt wysokim biegu przy niskiej prędkości. Gwałtowne ruszanie z miejsca oraz uruchamianie pojazdu „na pych” również wpływa negatywnie na stan koła dwumasowego. Warto również poprosić mechanika o sprawdzenie stanu koła dwumasowego.