- 10 stycznia, 2022
- By admin
- In Tania dwumasa
- Tags dwumasa, koła dwumasowe, koło dwumasowe, koło dwumasowe objawy, objawy dwumasy, sprzęgło, uszkodzenia dwumasy, zużycie dwumasy
- 419
- 0
Koło dwumasowe – objawy jego zużycia to jeden z najmniej lubianych przez kierowców sygnałów zbliżającej się wizyty u mechanika. Jak rozpoznać, że dwumasa się już wysłużyła? Kiedy nadchodzi czas na wymianę? Koło zamachowe dwumasowe – objawy usterki Dwumasowe koło zamachowe to element eksploatacyjny. Jego żywotność określa się na 160 000 – 200 000 km przebiegu.
Koło dwumasowe – objawy jego zużycia to jeden z najmniej lubianych przez kierowców sygnałów zbliżającej się wizyty u mechanika. Jak rozpoznać, że dwumasa się już wysłużyła? Kiedy nadchodzi czas na wymianę?
Dwumasowe koło zamachowe to element eksploatacyjny. Jego żywotność określa się na 160 000 – 200 000 km przebiegu. Wiele zależy od modelu samochodu, samej konstrukcji dwumasy, a także stylu jazdy właściciela pojazdu. Źle użytkowane może bowiem rozpaść się i po 50 tys km!
Obajwami uszkodzenia koła dwumasowego często są niepokojące dzięki – szumy lub nawet wyraźne stuki. Mogą pojawić się przy odpalaniu i gaszeniu silnika, także przy przyspieszaniu z niskich prędkości obrotowych. Kiedy samochód zaczyna szarpać, a zapłon jest utrudniony, wszystko wskazuje na to, że dwumasa jest na skraju swojej żywotności.
Należy jednak pamiętać, że ostateczną, jednoznaczną diagnozę może postawić jedynie fachowiec biorąc samochód na warsztat. Koło dwumasowe ma bowiem objawy podobne do np. problemów ze skrzynią biegów. Tak naprawdę stuprocentową pewność co do stanu koła dwumasowego można mieć dopiero po jego demontażu i dokładnych oględzinach.
Szukając oszczędności, niektórzy decydują się na wymianę koła dwumasowego na używane. Inni rozważają opcję regeneracji posiadanej dwumasy. Faktycznie, są to na pierwszy rzut oka tańsze rozwiązania, warto jednak spojrzeć na to z szerszej perspektywy. Zarówno w wypadku używanego jak i regenerowanego koła dwumasowego nie otrzymujemy gwarancji na ilość kilometrów, które będzie się dało na nim przejechać. Ponieważ styl jazdy ma ogromny wpływ na stan dwumasy, nawet sam przebieg jaki pokonała nie może nam zbyt wiele powiedzieć. W przypadku regeneracji, również nie mamy pewności co do jakości wykonanej usługi.
Podsumowując koszty, robocizna przy samym demontażu i montażu używanej dwumasy wyniesie nast tyle samo co przy wymianie na nową. Dlatego jeśli element ten rozpadnie się wkrótce po opuszczeniu warsztatu, będą to pieniądze wyrzucone w błoto. Trzeba będzie ponownie zapłacić za robociznę i za nowe części.
Z tego względu warto rozważyć wymianę na nowe koło dwumasowe. Wykonując odpowiedni research na własną rękę może okazać się, że cena nowych części jest zbliżona do usługi regeneracji czy używanej dwumasy. Części proponowane w ASO zwykle są dość drogie, dlatego warto samemu poszukać w sieci pasujących części. Nie jest to skomplikowane. Dzięki intuicyjnej wyszukiwarce dobierzesz dwumasę pasującą do Twojego auta. Kupując nową dwumasę otrzymujesz również gwarancję – często bez limitu kilometrów.
Dobrą praktyką jest wymiana koła dwumasowego jednocześnie z zestawem sprzęgła, ponieważ elementy te mają podobną żywotność. Ponadto, pracują bezpośrednio ze sobą, dlatego ulegają podobnemu stopniowi zużycia. Jeśli dwumasa zaczyna dawać się we znaki, oznacza to, że możemy się spodziewać awarii sprzęgła w niedługim czasie – i na odwrót.
Do tego, zakup sprzęgła z dwumasą w komplecie jest zwykle tańszy niż zakup z osobna. Wymiana sprzęgła i dwumasy ze względu na ich umiejscowienie w układzie napędzania to praktycznie ta sama czynność. z tego względu dobrze jest je wymienić na raz, przy jednym koszcie robocizny w warsztacie samochodowym. Ponadto, kupując w zestawie masz pewność, że części będą do siebie pasowały. Dziękie temu wiesz, że będą działać bez zarzutu.
Przeczytaj również: Zużycie koła dwumasowego – przyczyny